Fjällbyrån går in som delägare i Bucket list-appen Humbo
Fjällbyrån arbetar med digital marknadsföring och med stort fokus på besöksnäringen. Vi har redan sedan starten fascinerats och nördat ner oss i hur besöksnäringsföretag kan attrahera nya kunder genom effektiv marknadsföring. Och ju mer vi läser och sätter oss in i besöksnäringens kundresa och hur olika kanaler kan bidra för att skapa nya gäster, blir vi desto mer excallterade.
Kundresan
Besöksnäringens kundresa brukar beskrivas i fem faser från Dröm till Fotoalbum. Det är i den första fasen, drömfasen som vi som resenärer drömmer oss bort, kanske vill vi lära oss något nytt som att surfa eller åka skidor. Kanske är vår drivkraft snarae att vill vi upptäcka nya kulturer eller besöka vänner och bekanta som bor på annan ort.
De förtag som är framgångsrika i drömfasen lyckas på ett bättre sätt att sprida kännedom om sitt företag och därmed har de goda förutsättningar att skapa starka varumärken.
Syns man inte så finns man inte
Det är ju en gammal sägning men vi tycker att den håller än. Om man inte dyker upp under gästens inledande research så är risken stor att den potentiella gästen inte ens kommer att överväga er som resmål. När den potentiella gästen söker efter ”perfect surf spots” eller ”best surf beaches in Europe” då måste vi på ett eller annat sätt dyka upp på radarn. Den här appen hoppas vi ska underlätta när du ska planera dina kommande drömresor.
Ny app för drömfasen
Under pandemin var det tre vänner som ledsnade på tristessen och började istället att bygga på den perfekta appen för reseinspiration och för att skapa bucket lists. Appen fick namnet Humbo och sajten ligger på humbo.com. Vi är glada att nu kunna berätta att vi har fått möjlighet att gå in som delägare i det här projektet. Med mängder av härliga bilder, bra fakta samt kvalitativa recensioner vill vi bidra till att skapa en rolig appupplevelse och ett kul sätt för dig att sätta mål för ditt resande. På sikt vill vi bli tillräckligt stora för att faktiskt kunna påverka hur folk väljer att resa. Vi vill bli en internationell plattform för smultronställen och ”hidden gems” som väntar på att upptäckas av dig och andra turister världen över.
Vi vill därför uppmana dig att skapa en första bucketlist och börja sätta mål och planera för dina framtida drömresor.
Ladda ner den nya Bucketlist-appen.
Skapa din bucket list för resor.
Vi skulle bli jätteglada om du vill ladda ner appen och vill du dessutom återkomma med feedback på vad du tyckte så lovar vi att bjuda på go’fika nästa gång vi ses!
Tack!